Inhoud
Wil je graag complete werelden uitbouwen tot fotorealistische, dan wel gestileerde beelden?
In 3D-tekenen 3 duiken we in de gevorderde 3D-tekenlessen. Je diept je 3D-ontwerpvaardigheden verder uit door complexe materialen en shaders, niet-fotorealistische rendertechnieken, en nabewerking van 3D renders te verkennen. Er wordt gewerkt met het softwarepakket CINEMA 4D.
Tijdens 3D-tekenen 3 ga je, in ateliervorm, aan de slag met alle leerstof uit 3D-tekenen 1 en 2.
Een belangrijke nadruk ligt op het gedetailleerd uitwerken van grotere scènes met complexe materialen en shaders, en verfijnde belichtings- en rendertechnieken.
Elke cursist werkt, gedurende het semester, aan een eigen project.
Eerst ga je een onderwerp / thema uitwerken. De lesonderwerpen worden vervolgens voor een stuk in functie van dit thema bepaald.
- automatiseren met MoGraph, Dynamics en Xpresso
- boetseren met Sculpting
- gebruikmaken van geavanceerde shaders en complexe materialen
- camera projectie en matte painting met behulp van projection man
- Fysieke rendertechnieken, en nabewerking van renders
- niet-fotorealistisch renderen met Sketch & Toon
- UV-mappen met interactieve mapping en relax UVs