ICT > Creatief | AI | 2D/3D > 

3D-tekenen 3 in Blender

Gewijzigde inschrijvingsgelden vanaf 1 september 2025 (beslissing Vlaamse Regering). Meer info
contacteer ons
Get social!
Inhoud
Praktisch
Sterktes
Inschrijven | interesse
Wil je graag complete werelden uitbouwen tot fotorealistische, dan wel gestileerde beelden?

In 3D-tekenen 3 duiken we in de gevorderde 3D-tekenlessen. Je diept je 3D-ontwerpvaardigheden verder uit door complexe materialen en shaders, niet-fotorealistische rendertechnieken, en nabewerking van 3D renders te verkennen. Er wordt gewerkt met het softwarepakket CINEMA 4D.
Tijdens 3D-tekenen 3 ga je, in ateliervorm, aan de slag met alle leerstof uit 3D-tekenen 1 en 2.
Een belangrijke nadruk ligt op het gedetailleerd uitwerken van grotere scènes met complexe materialen en shaders, en verfijnde belichtings- en rendertechnieken.

Elke cursist werkt, gedurende het semester, aan een eigen project.
Eerst ga je een onderwerp / thema uitwerken. De lesonderwerpen worden vervolgens voor een stuk in functie van dit thema bepaald.

  • automatiseren met MoGraph, Dynamics en Xpresso
  • “boetseren” met Sculpting
  • gebruikmaken van geavanceerde shaders en complexe materialen
  • camera projectie en matte painting met behulp van projection man
  • Fysieke rendertechnieken, en nabewerking van renders
  • niet-fotorealistisch renderen met Sketch & Toon
  • UV-mappen met interactieve mapping en relax UV’s
Meer info