Inhoud
In deze module wordt fotografie ingezet als communicatiemedium waarbij thematieken als mode-, food-, lifestyle en productfotografie worden uitgelicht. Het representeren van producten en diensten in advertenties staan centraal.
Hoe kan je iets zo goed mogelijk overbrengen in een beeld waarbij het beeld nog aantrekkelijker oogt dan de werkelijkheid? Een uitdaging, toch?
We gaan verder in op gestileerde opnametechnieken, zowel in studio als op locatie.
De nabewerking is bij dit soort fotografie een wezenlijk onderdeel om de meeste opdrachten tot een goed einde te brengen.
Technieken zoals kleurbeheer, reproductie, samengestelde beelden, doorgedreven retouches worden toegelicht en uitgevoerd.
Op basis van
fotografische opdrachten worden de volgende vaardigheden onder de loep genomen:
- (combinatie van) product- en portretopnames
- Werken met AI
- Reproductietechnieken i.f.v. een benadering van het origineel
- advertentiebeelden
- Technische cameratechnieken
- Macro
Naast het aanleren van deze technieken gaat er expliciet aandacht naar de bespreking en de evaluatie van de opdrachten en het hiervoor gemaakte beeldmateriaal.
Deze module start op in september en gaat om de twee weken door.